0

Jak czyścić gaźnik skutera

Niezależnie od tego, czy planujesz odbudowę gaźnika skutera, czy po prostu czyścisz go w celu konserwacji, jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać. Istnieje kilka rzeczy, które należy sprawdzić przed próbą czyszczenia gaźnika skutera, a niektóre z nich pomogą Ci uniknąć powszechnych pułapek.

Z radością przedstawiamy materiał, który powstał w sojuszu z niezawodne-ekspresy.pl

Czyszczenie suchym strumieniem sody, po którym następuje czyszczenie ultradźwiękowe

Używanie suchego strumienia sody, po którym następuje czyszczenie ultradźwiękowe jest powszechną praktyką czyszczenia aluminium, tworzyw sztucznych, mosiądzu i stali nierdzewnej. Pierwszym krokiem w tej metodzie jest przygotowanie roztworu czyszczącego. Musi on odpowiadać składowi i chemicznemu makijażowi części, które chcesz wyczyścić.

Suchy strumień sody, a następnie czyszczenie ultradźwiękowe można wykonać przy użyciu wielu różnych rozpuszczalników, od roztworów zasadowych do kwaśnych. Podczas procesu czyszczenia substancje te są wykorzystywane do rozbijania i usuwania rdzy, tłuszczu i brudu. Służą one również do oddzielania i izolowania zanieczyszczeń.

Kolejnym krokiem jest dokładne wypłukanie części. Płukanie po czyszczeniu jest często wymagane w przypadku produktów galwanizowanych, malowanych proszkowo lub zawierających zanieczyszczenia organiczne. Przeprowadzenie tych etapów płukania zapewnia, że część jest wolna od wszelkich pozostałości. Ponadto substancje chemiczne w fazie płukania mogą zmienić właściwości płynu czyszczącego, zapewniając lepsze wyniki.

Dla bardziej agresywnego czyszczenia, niektóre sklepy mieszają mały śrut ze stali nierdzewnej z sodą oczyszczoną. Te rozwiązania są bardzo skuteczne w usuwaniu osadów węglowych z tłoków. To medium może być również mieszane z tlenkiem aluminium dla bardziej agresywnego czyszczenia. Inne firmy zajmujące się czyszczeniem strumieniowym na sucho stosują wodorowęglan sodu.

Podczas cyklu czyszczenia wytwarzane ciepło przyspiesza odparowanie rozpuszczalnika. W przypadku nieprzestrzegania właściwych procedur może dojść do przypadkowego zapalenia materiału łatwopalnego. Może to spowodować powstanie niebezpiecznego miejsca. Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest niedopuszczenie do kontaktu źródeł zewnętrznych z rozpuszczalnikiem. Mogą one doprowadzić do powstania oparów, zapłonu i eksplozji.

Aby uniknąć tych komplikacji, ważne jest, aby wybrać odpowiednie rozwiązanie do czyszczenia ultradźwiękowego dla swoich potrzeb. Dzięki temu unikniesz popełnienia niepotrzebnych błędów podczas procesu czyszczenia. Wybór odpowiedniego rodzaju detergentu pomoże Ci również usunąć ważne elementy. Możesz również znaleźć listę popularnych rozpuszczalników organicznych, odwiedzając stronę Louisiana State University. Ważne jest również, aby upewnić się, że Twoja myjka ultradźwiękowa jest wentylowana za pomocą zatwierdzonego systemu wentylacyjnego.

Innym ważnym czynnikiem do rozważenia jest punkt zapłonu rozpuszczalnika. Pozwoli to określić, czy Twój zbiornik do mycia ultradźwiękowego może zostać uszkodzony.

Lekkie osady w misce gaźnika

Wśród rzeczy, które należy sprawdzić na swoim skuterze jest układ paliwowy. Twoje paliwo może odparować do lepkiej “gumy” i zakłócić zdolność gaźnika do zapewnienia gładkiej jałowej pracy i dobrego przepływu gazu. Jeśli widzisz wspomnianą gumę, twój skuter prawdopodobnie potrzebuje nowej świecy zapłonowej, cewki zapłonowej lub nawet głowicy cylindra.

Kolejną rzeczą do sprawdzenia na swoim skuterze jest miska pływakowa. Jest to kawałek metalu przymocowany do głównego odlewu, który jest częścią gaźnika, która utrzymuje paliwo na odpowiednim poziomie. Jeśli jest przepełniona, lub przecieka, trzeba będzie znaleźć zamiennik. Jeśli masz model sprzed 1960 roku, miska pływakowa jest oddzielona od głównego odlewu. Będziesz potrzebował śrubokręta, aby odczepić pływak.

Być może trzeba będzie również wymienić wtryskiwacz paliwa lub elektroniczny moduł zapłonowy. Jeśli nie widać świecy zapłonowej, trzeba ją przytrzymać przy głowicy cylindra. Jeśli możesz, przetestuj zapłon i będziesz wiedział, czy nadszedł czas na nową świecę.

Oprócz sprawdzenia paliwa, powinieneś również sprawdzić gaźnik. Możesz wyjąć miskę pływakową używając śrubokręta do odkręcenia zaworu pływakowego. Jeśli nie możesz tego zrobić, musisz zabrać gaźnik do mechanika, aby go dostroić. Koszt ponownego dostrojenia gaźnika wynosi zazwyczaj około 50 dolarów. W zależności od modelu, można dostosować gaźnik z dodatkowymi portami podciśnienia. Większość używa tylko jednego portu.

Możesz chcieć zrobić małe badania, aby sprawdzić, czy Twój skuter ma paliwo na bazie etanolu. To może powodować korozję na częściach metalowych i może pokazać się jako biały proszek w gaźniku. Istnieją produkty tam, że będzie czyścić pływak gaźnika i innych części. Można nawet kupić środek czyszczący, który działa na benzynie i może być dodany do paliwa. Dodanie środka czyszczącego do paliwa nie tylko sprawi, że Twój skuter będzie działał płynniej, ale może również zamaskować większe problemy.

Być może będziesz w stanie samodzielnie wyczyścić swój gaźnik za pomocą podnośnika lub prostego środka czyszczącego w sprayu, ale jeśli nie możesz tego zrobić samodzielnie, będziesz musiał zabrać go do mechanika.

Problemy z paliwem przechodzącym przez małe otwory

Podczas czyszczenia gaźnika skutera możesz mieć problemy z paliwem przechodzącym przez małe otwory. Ważne jest, aby wiedzieć, czego szukać, a także jak czyścić dysze. Główna dysza w gaźniku określa mieszankę paliwowo-powietrzną, która trafia do silnika. Jeśli nie działa ona prawidłowo, możliwe jest, że miseczka pływakowa uległa zatkaniu, co może powodować słabą pracę motocykla.

Miska pływakowa Twojego gaźnika musi być prawidłowo osadzona. W przeciwnym razie paliwo będzie przepływać przez nią w sposób nieprawidłowy, co spowoduje chlapanie lub brak pracy na biegu jałowym. Jeśli nie możesz zobaczyć miski pływakowej, musisz odkręcić kurek. Miska pływakowa jest zwykle trzymana przez cztery śruby z łbem krzyżowym. Po odkręceniu warto sprawdzić, czy nie ma tam żadnych zanieczyszczeń.

Być może trzeba będzie rozebrać gaźnik, aby go wyczyścić. Najpierw należy odkręcić górną część. Pozwoli to uzyskać dobry widok na pływaki. Powinieneś również sprawdzić zawory pływakowe. Jeśli nie są takie same, możesz kupić nowe gaźniki.

W większości przypadków miska pływakowa jest zatkana starym paliwem. Jeśli tak jest, powinieneś ją opróżnić. Możesz to zrobić zamykając zawór odcinający. Jeśli nie możesz, możesz napełnić ją stabilizatorem paliwa przed przechowywaniem. Stabilizator pomoże zapobiec gumowaniu pływaka.

Po opróżnieniu miski pływakowej, możesz spryskać wnętrze gaźnika płynnym środkiem czyszczącym. Można użyć puszki z rozpylaczem lub aerozolu. Należy również upewnić się, że środek czyszczący jest bezpieczny dla tworzyw sztucznych i gumy. Powinieneś również przepłukać części wodą, aby usunąć wszelkie chemikalia.

Można również wyczyścić dysze za pomocą kawałka drutu fortepianowego lub struny gitarowej. Należy również pamiętać o sprawdzeniu dyszy pilotującej i dyszy głównej. Dysza pilotująca ma mniejszy otwór, a dysza główna ma większy otwór. Ta dysza służy do kompensacji większej ilości powietrza.

Można również spryskać klaster środkiem do czyszczenia gaźników. Powinieneś również uważać, aby nie popełnić błędów podczas demontażu misek pływakowych. Możesz przypadkowo upuścić części lub uszkodzić gaźnik.

Czyszczenie za pomocą niekorozyjnych środków czyszczących

Używanie niekorozyjnych środków czyszczących do czyszczenia gaźnika skutera to dobry sposób, aby upewnić się, że utrzymujesz silnik w najlepszym stanie. Istnieje kilka różnych rodzajów środków czyszczących, których możesz użyć i wszystkie powinny być bezpieczne dla części Twojego pojazdu.

Najpopularniejsze środki czyszczące to aceton, który rozpuszcza brud i lakier w gaźniku. Możesz też użyć środka do czyszczenia hamulców. Uważaj jednak, jeśli czyścisz część plastikową lub gumową.

Jeśli szukasz niekorodującego środka do czyszczenia gaźnika, możesz spróbować Sea Foam. Działa dobrze zarówno na metal jak i plastik, i jest dobrym wyborem do głębokiego czyszczenia. Ale może również zmętnić plastik, więc powinieneś nosić rękawice odporne na rozpuszczalniki.

Inną niekorodującą opcją jest WD-40. Ten szybko działający środek czyszczący wykorzystuje formułę rozpuszczalnika do usuwania zanieczyszczeń węglowych. Działa szybko i ma wymienną nasadkę, która zapobiega wydostawaniu się środka czyszczącego. Nie jest jednak tak wydajny jak inne środki czyszczące.

Pine-Sol to kolejny środek czyszczący, który warto rozważyć. Ten uniwersalny środek czyszczący ma nowy zapach i doskonale radzi sobie z usuwaniem tłuszczu i brudu.

Jeśli wolisz używać środka czyszczącego w aerozolu, możesz wybrać typ WD-40 lub Super Tech. Te środki czyszczące w aerozolu nie są tak silne jak inne środki czyszczące, ale pomogą utrzymać Twój gaźnik w dobrym stanie. Są one również zgodne z wymogami Kalifornii.

Jeśli musisz użyć bardziej specjalistycznego roztworu czyszczącego, możesz zastosować moczenie gaźnika. Ta metoda wymaga demontażu i namoczenia różnych części. Potrzebne będzie duże wiadro i sztywna szczotka. Przed rozpoczęciem pracy powinieneś sprawdzić, czy gaźnik jest chłodny.

Moczenie gaźnika jest bardziej czasochłonne niż użycie aerozolu lub chemicznego dipa. Może być również kosztowne. Ale jeśli jesteś entuzjastą motoryzacji, który posiada wiele samochodów, ta metoda może być dla Ciebie najlepsza. Możesz również kupić dodatkowe puszki, aby upewnić się, że masz wystarczająco dużo środka czyszczącego do wykonania pracy.

Jeśli obawiasz się, że żrące chemikalia zniszczą twoje gumowe lub plastikowe części, możesz spróbować metody zanurzania puszki. Nie jest ona tak popularna jak metoda z użyciem aerozolu, ale jest poręczną alternatywą.

Podobne tematy