0

Jak czyścić filtr cząstek stałych do silników wysokoprężnych

Utrzymanie filtra cząstek stałych (DPF) w czystości jest niezbędne do utrzymania wydajności samochodu ciężarowego. Chociaż filtry DPF mogą być bardzo trudne do czyszczenia, istnieje kilka sposobów na ich utrzymanie, w tym regularne cykle regeneracji.

DES eliminuje zgadywanie z konserwacji DPF

Niezależnie od tego, czy posiadasz nowy czy stary pojazd, Diesel Emissions Service (DES) ma rozwiązanie dla Twoich potrzeb związanych z konserwacją DPF. Od najskuteczniejszego czyszczenia do najnowszej technologii konserwacji, DES eliminuje zgadywanie z konserwacji filtrów DPF.

Filtr DPF jest urządzeniem pasywnym, które wykorzystuje wysokie ciśnienie do spalania sadzy i popiołu. Należy jednak pamiętać, że nie jest to jedyny element systemu.

Układ EGR jest kolejną ważną częścią DPF, a jeśli nie działa prawidłowo, może być przyczyną wielu problemów z DPF. Ponadto istnieją inne elementy, które mogą zanieczyszczać filtr DPF, takie jak płyn chłodzący i olej. Zatkany system EGR może hamować regenerację.

Regeneracja to proces, w którym komputer silnika podnosi temperaturę spalin i spala sadzę w filtrze DPF. Generalnie odbywa się to poprzez uruchomienie przełącznika na desce rozdzielczej ciężarówki.

Komputer silnika określa moment nagromadzenia się sadzy poprzez pomiar spadku ciśnienia przez filtr DPF. Informacja ta jest przesyłana do komputera sterującego. Proces ten może trwać zaledwie 20 minut.

Jedną z najczęstszych awarii DPF są nieszczelności indukcyjne. Powstają one w momencie, gdy zawory EGR pompują nadmiar oparów ze skrzyni korbowej do wydechu. Problem ten pogłębia się dodatkowo podczas pracy w niskich temperaturach, które zmniejszają wydajność układu oczyszczania spalin.

Serwis Diesel Emissions Service opracował nowy proces mycia DPF, który może być wykonywany podczas przeglądu prewencyjnego A. Proces ten wykorzystuje środek powierzchniowo czynny do usuwania spiekanego popiołu. Jest to bardziej skuteczna metoda niż stara sztuczka polegająca na czyszczeniu filtra DPF za pomocą powietrza z warsztatu.

Filtry DPF powinny być czyszczone częściej niż raz w roku, w zależności od zastosowania. Jest to szczególnie prawdziwe w zastosowaniach, w których występują wysokie czasy pracy na biegu jałowym. Zwiększenie obrotów silnika może również pomóc w oczyszczeniu zanieczyszczeń w filtrze.

Filtr DPF można również czyścić ręcznie, ale tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Dobrze jest mieć świadomość, jak to zrobić prawidłowo i upewnić się, że jesteś w stanie wykonać to bezpiecznie.

Najczęstsze błędy popełniane przez ludzi podczas czyszczenia filtra DPF

Utrzymanie filtra DPF w czystości jest ważne, aby zapobiec kosztownym uszkodzeniom silnika. Im więcej używasz ciężarówki, tym częściej będziesz musiał ją czyścić.

Czyszczenie filtra DPF jest procesem złożonym i wymaga pewnych umiejętności i sprzętu. Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy, możesz uszkodzić filtr DPF lub unieważnić jego gwarancję.

Większość filtrów DPF może być czyszczona za pomocą ciepła. Najlepiej jednak skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem. Jeśli filtr jest zbyt zatkany, może wymagać wymiany.

Pierwszym krokiem w czyszczeniu filtra DPF jest usunięcie otaczających go kratek i płytek. Kolejnym krokiem jest usunięcie wszelkich nakrętek i o-ringów.

Po usunięciu wszystkich zanieczyszczeń, filtr DPF należy umieścić w komorze strumieniowej. Możesz również chcieć usunąć popiół. Po wykonaniu tych czynności będzie można rozpocząć proces regeneracji.

Gdy filtr DPF znajdzie się w komorze strumieniowej, należy otworzyć wąż ciśnieniowy powietrza i zastosować ssanie do dolnej części filtra DPF. Pomoże to wtłoczyć powietrze do filtra DPF.

Należy również usunąć wszelkie o-ringi i śruby, które są przymocowane do DPF. Będziesz wtedy mógł rozpylić płyn czyszczący wewnątrz DPF.

Jeśli czyścisz filtr DPF w domu, nie próbuj używać myjki ciśnieniowej. Temperatura kompresora może uszkodzić filtr.

Używanie słabej jakości oleju może zżerać filtr DPF. Używanie taniego paliwa również przyczyni się do powstania problemu.

Innym częstym błędem popełnianym przez ludzi podczas czyszczenia filtra DPF jest czekanie na zapalenie się kontrolki konserwacji. Jest to zły pomysł. Silnik musi pracować prawidłowo, zanim rozpocznie się proces regeneracji.

Należy również unikać krótkich podróży, które spowodują zatkanie filtra DPF. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, w filtrze DPF gromadzą się cząstki stałe. Może to prowadzić do zmniejszenia mocy i wydajności paliwa.

Dobrej jakości dodatek do paliwa jest dobrym rozwiązaniem, aby utrzymać filtr w czystości podczas jazdy.

Niezależnie od rodzaju posiadanego filtra DPF, regularna konserwacja jest ważna dla utrzymania jego funkcji i zmniejszenia szans na wystąpienie problemów w przyszłości.

Cykle regeneracyjne są konieczne, aby filtr cząstek stałych trwał dłużej

Wykonywanie cyklu regeneracyjnego na Twoim filtrze cząstek stałych jest koniecznością, jeśli chcesz zachować płynną i czystą pracę silnika. Istnieje wiele powodów, dla których DPF będzie musiał być czyszczony, ale największym powodem jest to, że może gromadzić się znaczna ilość sadzy w czasie.

Filtr DPF jest odpowiedzialny za pochłanianie dużej ilości sadzy, a najskuteczniejszym sposobem jej usunięcia jest rozsądne stosowanie wysokiej jakości oleju napędowego. Proces ten, zwany tankowaniem, polega na wtryskiwaniu do ośmiu razy więcej paliwa na jeden suw. Jeśli się spieszysz i nie chcesz wykonywać brudnej roboty, możesz zdecydować się na szybkie rozwiązanie do tankowania, takie jak EnPak all-in-one.

Chociaż EnPak all-in-one nie jest w stanie samodzielnie przeprowadzić pełnej regeneracji, może pomóc Ci wrócić na drogę w rekordowym czasie. Opatentowana technologia została zaprojektowana tak, aby zminimalizować czas przestoju, zapewniając jednocześnie te same korzyści, co metody tradycyjne. Oprócz oszczędności czasu i pieniędzy, system został zaprojektowany tak, aby zwiększyć moc Twojego pojazdu nawet o 20 procent, zachowując przy tym jego pierwotne osiągi.

Inne korzyści płynące z zastosowania systemu all-in-one to m.in. wyższa wydajność, większa niezawodność, krótszy czas przestoju i większa oszczędność paliwa. Nic dziwnego, że wiele firm chce zastąpić swoje stare systemy nowymi, zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami. Sprawdzony sukces systemu sprawia, że jest on idealnym rozwiązaniem dla Twojej floty pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Najlepsze jest to, że możesz zaufać, iż przyniesie on oczekiwane rezultaty. Niezależnie od tego, czy chodzi tylko o uzupełnienie paliwa, czy też o zaplanowanie całej floty, kompleksowe rozwiązanie firmy EnPak pomoże Ci zaoszczędzić czas, pieniądze i stres. Zastosowanie rozwiązania do tankowania firmy EnPak ograniczy przestoje, zwiększając jednocześnie wydajność floty. Posiadanie jednego systemu dla wszystkich potrzeb związanych z tankowaniem to najmądrzejsza rzecz, jaką można zrobić dla swojej firmy. Następnym razem, gdy trzeba będzie wymienić zatkany filtr cząstek stałych, należy sięgnąć po rozwiązanie EnPak typu “wszystko w jednym”, aby zapewnić pełną wydajność floty. Poświęcenie czasu na zapoznanie się z potrzebami w zakresie tankowania paliwa będzie stanowiło długą drogę do zapewnienia, że Twoja firma pozostanie na drodze.

Właściwa konserwacja jest kluczem do zdrowej ciężarówki

Utrzymanie ciężarówki w jak najlepszym stanie jest kluczowe dla jej wydajności i długowieczności. Regularna konserwacja pomaga zapobiegać nieoczekiwanym problemom i naprawom, które mogą powodować utratę wydajności i przestoje. Dobrze utrzymany pojazd jest również bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa, co przyczynia się do poprawy ogólnych kosztów operacyjnych.

Istnieje kilka rodzajów ciężarówek, takich jak śmieciarki, ciężarówki z bocznym załadunkiem i śmieciarki. Każdy typ ma swoje specyficzne wymagania dotyczące konserwacji. Niektórzy producenci oferują nawet szkolenia dla konkretnych modeli.

Utrzymanie czystej, bezpiecznej ciężarówki nie tylko poprawia jej wygląd, ale także zwiększa wizerunek marki Twojej firmy. Właściwa konserwacja chroni również inwestycję Twojej floty, zmniejszając czas przestoju i wydatki.

Jeśli chcesz, aby Twoja ciężarówka była w najlepszym stanie, ważne jest, aby prowadzić szczegółowy rejestr konserwacji. Prowadzenie dokładnych zapisów może być wyzwaniem, ale oprogramowanie może w tym pomóc. Cyfrowe harmonogramy konserwacji zapobiegawczej są łatwe do aktualizacji i przekształcenia w dowód obsługi. Możesz również przechowywać ważne informacje w systemie oprogramowania, umożliwiając kierowcom szybki dostęp do najnowszych informacji podczas kontroli.

Federalna Administracja Bezpieczeństwa Przewoźników Samochodowych (FMCSA) wymaga, aby wszystkie komercyjne samochody ciężarowe przechodziły regularne przeglądy. Zalecane okresy między przeglądami oparte są na normalnym użytkowaniu przy dużym obciążeniu. Obejmują one sprawdzenie napięcia pasów, ciśnienia w oponach i poziomu płynów. Ważne jest również wykonywanie kontroli CVSA w celu identyfikacji potencjalnych problemów.

Innym aspektem konserwacji ciężarówki jest sprawdzanie akumulatorów. Niskie napięcie akumulatorów może wywierać duży nacisk na alternator. Może to mieć również wpływ na rozrusznik. Wadliwy akumulator może również spowodować, że ciężarówka przestanie działać. Oprócz sprawdzenia akumulatora, ważne jest, aby upewnić się, że kable akumulatora są prawidłowo przetestowane.

Utrzymanie programu konserwacji zapobiegawczej może być trudne dla dużej floty. Zły program PM może prowadzić do tego, że mechanicy będą dotykać ciężarówki częściej niż jest to konieczne. Może to również skutkować przeoczeniem problemów i skróceniem żywotności oleju.

Program konserwacji zapobiegawczej można wdrożyć w czterech prostych krokach. Pierwszy krok obejmuje identyfikację i dokumentację pojazdów we flocie. Następnie należy opracować harmonogram dla każdego pojazdu. Następnie należy ustalić priorytety konserwacji ciężarówek.

Podobne tematy